Wat ligt er over 20 jaar in de winkelrekken, hoe ziet het businessmodel van de supermarkt eruit, en welke rol vervult ze in de samenleving? Op 19 september verbeelden we de supermarkt van morgen samen met supermarkten, producenten, boeren, beleidsmakers, academici en het publiek. Met artistieke interventies, een afsluitend kooroptreden en een netwerkreceptie. Lees het volledige programma en schrijf je hier gratis in.
13u30: Deuren open 14u00: Inleiding
- Welkom (Thibault Geerardyn, Rikolto, en Stefan Van Lani, Abdij van Park)
- Artistieke interventie
- Het belang van verbeelding (prof. Joost Dessein, Universiteit Gent)
14u30: De supermarkt van morgen
- Een generiek beeld (Jan Wyckaert, Rikolto)
14u40: Perspectieven van de supermarkten
- Aldi
- Carrefour
- Colruyt Group
- Delhaize
- Lidl
- Artistieke interventie
15u10: Perspectieven van stakeholders
- Patricia De Clerck, Agentschap Landbouw & Zeevisserij
- Justine Arkens, Groene Kring
- Erik Mathijs, KU Leuven
- Anneleen Malesevic, Fevia
- Sarah Braeye, Rikolto
15u35: Perspectieven van het publiek
- Interactieve dialoog met stakeholders en publiek (Jelle Goossens, Rikolto)
- Artistieke interventie
16u15: Slot
- Reflecties (prof. Hendrik Slabbinck, Universiteit Gent)
- 'The way forward' (Tessa Avermaete, KU Leuven, en Gert Engelen, Rikolto)
- Koorzang (Cuerdas)
16u45 - 18u00
- Netwerkreceptie
Dit symposium is een initiatief van Rikolto, Comeos, Gondola, KU Leuven, Universiteit Gent en The Shift, in samenwerking met Aldi, Carrefour, Colruyt, Delhaize en Lidl, met co-financiering van EIT Food.